Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

Kρέμα που κάνει θαύματα!

Ενυδατώνει, μαλακώνει, περιποιείται, καταπραΰνει...

Ενυδατώνει τα σκασμένα χέρια από το κρύο ,μαλακώνει και περιποιείται σκασμένες φτέρνες, αγκώνες και γόνατα, είναι εξαιρετικό ενυδατικό για όλο το σώμα: Η χρήση της είναι κατάλληλη στα χείλη, ως lip balm, καταπραΰνει θερμικά και ηλιακά εγκαύματα, περιποιείται τα συγκάματα στα μωρά, είναι καλό αντισηπτικό για πληγές και εκδορές, είναι, επίσης, κατάλληλη για την ξηροδερμία.
Ένα καλό φυσικό ενυδατικό, καθώς και αντιβακτηριδιακό είναι το λάδι καρύδας.
Το ελαιόλαδο έχει  αντιοξειδωτικές, καθώς και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Η λεβάντα καταπραΰνει, το λεμόνι καθαρίζει και απολυμαίνει και το tea tree είναι αντιβακτηριδιακό και αντιμυκητισιακό. Η βιταμίνη Ε είναι φυσικό συντηρητικό και έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Υλικά

1/2  φλυτζάνι λάδι καρύδας
1/2 φλυτζάνι ελαιόλαδο
2 κ. σούπας αγνό μελισσοκέρι
3-4 κάψουλες βιταμίνη Ε
20 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντα
10 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεμόνι
10 σταγόνες αιθέριο έλαιο tea tree

Οδηγίες

Σε ένα μπεν μαρί λιώνουμε το μελισσοκέρι με τα λάδια, ανακατεύοντας καλά.
Μόλις λιώσουν όλα, αποσύρουμε το σκεύος από τη φωτιά, το αφήνουμε να κρυώσει ελαφρά και αφού κρυώσει, προσθέτουμε τα αιθέρια έλαια (για να μην εξατμιστούν από την πολλή θερμότητα):
Τη βιταμίνη Ε (τρυπάμε με μια βελόνα την κάψουλα για να βγει το υγρό) και ανακατεύουμε καλά μέχρι να ενσωματωθούν όλα τα υλικά μας.
Τοποθετούμε το μίγμα σε αποστειρωμένο βαζάκι, το αφήνουμε να κρυώσει και αφού σταθεροποιηθεί είναι έτοιμο για χρήση.
Αν επιθυμείτε μια πιο κρεμώδη υφή, χτυπήστε την αλοιφή με το μίξερ του καφέ, ανά 15 λεπτά, μέχρι να κρυώσει εντελώς.


Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Φυσικά διορθωτικά μέτρα για την εξαφάνιση των Ραγάδων





 1. Μάσκα Βερίκοκου

Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το βερίκοκο για την ταχεία απομάκρυνση των ραγάδων από το δέρμα τους. Ωστόσο, σας δίνω τη συνταγή μιας μάσκας από βερίκοκο που θα πρέπει να βάζετε στις ραγάδες σας καθημερινά για τουλάχιστον ένα μήνα ή περισσότερο.
Τα υλικά που θα χρειαστείτε:
• Βερίκοκα 2-3
• Αρκετό χλιαρό νερό για να ξεπλύνετε το δέρμα σας μετά από τη χρήση τους

Οδηγίες:

. • Κόψτε και ανοίξτε τα βερίκοκα και αφαιρέστε τους σπόρους
από τα φρούτα για να πάρετε την πάστα τους.
• Εφαρμόστε αυτήν την πάστα βερίκοκο πάνω στις ραγάδες σας.
• Αφήστε τη για περίπου 15-20 λεπτά.
• Τώρα ξεπλύνετε με χλιαρό νερό.
• Επαναλάβετε καθημερινά για ένα μήνα. (μπορεί αρχικά να χρειαστεί να το κάνουμε δύο φορές την ημέρα).


2. Aloe Vera


 Τα οφέλη της αλόης βέρα είναι πλέον πολύ δημοφιλή. Αυτό το βότανο είναι ένα κολλαγόνο φυτό για επιδιορθώσεις στο ανθρώπινο δέρμα.
Το υλικό που θα χρειαστείτε:
• φύλλο Aloe vera
Οδηγίες:
•Παίρνετε το φύλλο αλόης και αφαιρείτε το εξωτερικό δέρμα του.
• Βγάλτε το κολλώδες gel από το εσωτερικό του φύλλου.
• Εφαρμόστε αυτό το δροσερό τζελ αλόης πάνω στις ραγάδες σας.
• Το αφήνουμε για δύο ώρες.
• Ξεπλύνετε με νερό μετά από 2 ώρες.

3. Έλαια

 
• Ελαιόλαδο
• Λεβάντα  έλαιο
• τριαντάφυλλο έλαιο
• λιβάνι  έλαιο
• Μύρο έλαιο
• Γεράνι έλαιο
• Helichrysum έλαιο
• Έλαιο χαμομηλιού
Το καλύτερο πράγμα θα ήταν να αναμειγνύετε ορισμένα έλαια και στη συνέχεια να τα εφαρμόσετε στα σημάδια .

Φυσική κρέμα σώματος ενάντια στις Ραγάδες:

• έλαιο λεβάντας ½ κουταλάκι
• Χαμομήλι λάδι ½ κουταλάκι του γλυκού
• Αμυγδαλέλαιο 2 κουταλάκια του γλυκού (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε άλλο λάδι, όπως λάδι αβοκάντο, λάδι jojoba, κλπ. στη θέση του αμυγδαλέλαιου)

Οδηγίες:

 • Χρησιμοποιείστε λεβάντα με χαμομήλι ή έλαια με αμύγδαλο ή όποιο άλλο λάδι θέλετε.
• Ανακατέψτε τα καλά.
• Εφαρμόστε αυτό το μείγμα στις ραγάδες σας καθημερινά.
• Κάνετε αυτό, κατά προτίμηση τρεις φορές ή τέσσερις φορές την ημέρα.

4. Χυμός πατάτας 



Αυτή είναι η φθηνότερη και μια από τις πιο γρήγορες θεραπείες για τις ραγάδες. Η πατάτα έχει τα απαραίτητα λιπαρά οξέα και μια ποικιλία φυτοχημικών, όπως καροτενοειδή και πολυφαινόλες. Έχει, επίσης, βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, όπως η βιταμίνη-C, συμπλέγματος Β, κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορο και ψευδάργυρο. Επειδή η πατάτα είναι ικανή να διεγείρει την σύνθεση του κολλαγόνου και της ελαστίνης, μπορεί να αποκαταστήσει αποτελεσματικά τα κύτταρα του δέρματος.

Τα υλικά που θα χρειαστείτε:

• 1 Πατάτα (μεσαίου μεγέθους)
• Μαχαίρι για να κοπεί πατάτας
• Χλιαρό νερό για να ξεπλύνετε

Οδηγίες:

• Κόψτε τις πατάτες σε χοντρές φέτες.
• Πάρτε ένα κομμάτι και τρίψτε απαλά πάνω από ραγάδες σας. Βεβαιωθείτε ότι θα εφαρμόσετε το χυμό της σε όλα τα σημάδια σας.
• Αφήστε το για 5-10 λεπτά.
• Ξεπλύνετε με χλιαρό νερό.

5. Χυμός λεμονιού


Τα Λεμόνια έχουν αναγνωριστεί ως φυσικό λευκαντικό πέρα από κάθε αμφιβολία. Τα άλφα υδροξυοξέα (AHA) και η βιταμίνη C στα λεμόνια είναι αποτελεσματική. θα αφαιρέσει το νεκρό δέρμα και θα κάνει τις ραγάδες σας να εξαφανιστούν γρήγορα.

Τα υλικά που θα χρειαστείτε:
• 1 Λεμόνι
• Ζεστό νερό για να ξεπλύνετε

Οδηγίες:

• Κόψτε το λεμόνι σε 2 μέρη.
• Πάρτε ένα μισό κομμάτι του λεμονιού και τρίψτε το απαλά στις ραγάδες σας.
• Νιώστε το χυμό να διαπερνάει το δέρμα σας.
• Κάνετε αυτό για τουλάχιστον 10 λεπτά.
• Στη συνέχεια, ξεπλύνετε με ζεστό νερό.
Για να έχετε μια γρήγορη θεραπεία για τις ραγάδες, μπορείτε να συνδυάσετε το χυμό λεμονιού με άλλα συστατικά σε ίσες ποσότητες, για παράδειγμα, 1 κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού με 1 κουταλιά της σούπας χυμό από τα παρακάτω:
• Χυμό λεμονιού με χυμό αγγουριού
• Χυμό λεμονιού με χυμό πατάτας
• Χυμό λεμονιού με χυμό ντομάτας.


6. Σπιτική κρέμα βούτυρο Κακάο 


Αν έχετε βαρεθεί με όλες τις κρέμες που διατίθενται στην αγορά, μπορείτε να φτιάξετε την δική σας στο σπίτι.

Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μερικά πολύ κοινά συστατικά για την κρέμα-εκείνα που έχουν αναγνωριστεί ως πιο φιλικά προς το δέρμα συστατικά από όλους – βούτυρο κακάο, βούτυρο καριτέ και έλαιο βιταμίνης Ε. Τα φυσικά αντιοξειδωτικά και οι μαλακτικές ιδιότητες του βουτύρου του κακάο προσδίδουν άριστη ενυδάτωση και έχουν την ικανότητα να διεισδύουν βαθιά και γρήγορα μέσα στο δέρμα στην επιδιόρθωσή του και στην εξαφάνιση των ραγάδων. Τα λιπαρά οξέα του βουτύρου του κακάο, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί από τους Αφρικανούς, βοηθούν στην επιδιόρθωση του δέρματος. Το βούτυρο λιώνει στη θερμοκρασία του σώματος  και μπορεί να απορροφηθεί από το δέρμα πολύ γρήγορα. Η βιταμίνη Ε σε κρέμα είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που θα διαπεράσει τα στρώματα του δέρματός σας και θα βοηθήσει τη διαδικασία της επούλωσης του τραύματος και την άρση των ουλών σε αυτό.

Τα υλικά που θα χρειαστείτε:

• 2 κουταλάκια του γλυκού βούτυρο κακάο
shea butter(βούτυρο για κρέμες)
• 1 κουταλάκι του γλυκού  βιταμίνη Ε σε αμπούλα

Οδηγίες:

. • Λιώνετε το βούτυρο Shea και το βούτυρο κακάο
. • Προσθέστε λάδι βιταμίνης Ε στα λιωμένα βούτυρα
• Ανακατέψτε καλά.
• Αποθηκεύστε σε ένα δοχείο.
• Η κρέμα θα μπει σε στέρεα κατάσταση αφού κρυώσει.
Κάθε φορά, όταν εφαρμόζετε την κρέμα για τις ραγάδες σας, θα λιώνει μόλις έρχεται σε επαφή με το δέρμα σας. Εφαρμόστε αυτήν την κρέμα τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα μετά το μπάνιο.

7. Ασπράδια αυγών



Το ασπράδι του αυγού περιέχει 40 διαφορετικές πρωτεΐνες. Μπορείτε να καταλάβετε γιατί είναι τόσο ευεργετικό για την υγεία του δέρματος. Τα Ασπράδια αυγών είναι επίσης πλούσια σε κολλαγόνο και βιταμίνη Α και ως εκ τούτου μπορεί να θεραπεύσει ουλές ή εγκαύματα πάρα πολύ αποτελεσματικά. Έτσι, με αυτήν την θεραπεία θα εφαρμόσετε ασπράδι αυγού στις ραγάδες σας. Είναι τόσο απλό:
• Διαχωρίστε τον κρόκο από το αυγό.
• Χτυπήστε το ασπράδι αυγού λίγο με ένα πιρούνι.
• Εφαρμόστε στα σημάδια σας.
• Αφήστε το για 15 λεπτά.
• Πλύνετε με νερό.
Απλώστε λίγη ενυδατική κρέμα ή λάδι (όπως το ελαιόλαδο), αφού έχετε σκουπίσει την περιοχή.

8.Εγκυμοσύνη και Ραγάδες
Πίνετε νερό για ενυδατωμένο δέρμα για να διευκολυνθεί ηαπομάκρυνση από τις Ραγάδες
Η θεραπεία θα λειτουργήσει αποτελεσματικά εάν το δέρμα σας είναι πάντα ενυδατωμένο και γεμάτο ελαστικότητα. Πίνετε αρκετό νερό ( 8-10 ποτήρια). Όχι μόνο θα ενυδατώσει το δέρμα σας, αλλά θα αποτοξινώσει το σώμα σας, αλλά και θα επαναφέρει την χαμένη ελαστικότητα του δέρματος.

9. Τρώτε καλά

Η έλλειψη θρεπτικών συστατικών μέσα στο σώμα σας δεν μπορεί να σας δώσει τα πλήρη οφέλη από τις κρέμες, λοσιόν, λάδια, μάσκες ή οποιοδήποτε άλλο πράγμα που εφαρμόζεται επιφανειακά στο δέρμα σας.
Τα Φασόλια, τα ψάρια, τα ασπράδια αυγών, το γιαούρτι, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, όπως αυτοί της κολοκύθας, του σκουός, και του καρπουζιού, τα φιστίκια, τα αμύγδαλα, κλπ.,
δίνουν ένα καλό ποσό των πρωτεϊνών καθημερινά.
Οι Πιπεριές, τα τροπικά φρούτα, τα σκούρα πράσινα φύλλα, το μπρόκολο, τα φραγκοστάφυλα, η παπάγια, τα πορτοκάλια, οι φράουλες είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Το σπανάκι, τα καρύδια, το λάχανο, το ελαιόλαδο, τα τροπικά φρούτα όπως η παπάγια, το ακτινίδιο, το σιτάρι όλα είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε.
Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και Ε είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη των ιστών του δέρματος. Οι σπόροι και οι ξηροί καρποί είναι πλούσια σε περιεκτικότητα σε ανόργανα άλατα (κυρίως ψευδάργυρο) κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας. Αυτό τονώνει το δέρμα σας καλά.
Αποφύγετε τα κορεσμένα λίπη στη διατροφή σας, καθώς θα σας οδηγήσει στην παχυσαρκία, η οποία μπορεί να προκαλέσει το τέντωμα του δέρματος ,το οποίο δημιουργεί τις ραγάδες.

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Διαβάστε ΕΔΩ πώς ανακαλύφθηκε η ταχύτητα του φωτός

Αποτελεί έναν από τους γνωστότερους κανόνες του σύμπαντος. Κανένας και τίποτα, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, δεν μπορεί να ταξιδέψει γρηγορότερα από την ταχύτητα του φωτός. Γιατί όμως υπάρχει ένα τόσο «μυστήριο» φράγμα σε μια φαινομενικά ανεξάρτητη έννοια, όπως η ταχύτητα;
Η ταχύτητα όπως την αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος – Το «φράγμα»που δεν γίνεται κατανοητό
Θα ήταν ευκολότερα αντιληπτό αν λέγαμε πως «όσο γρήγορα και να κινηθεί κανείς, το φως θα τον ξεπεράσει», κάτι που ισχύει αλλά δεν αποκαλύπτει πλήρως τις εντυπωσιακές ιδιότητες της ταχύτητας. Ακόμα και τα αστραπιαία φωτόνια έχουν ένα αυστηρό και απροσπέραστο φράγμα που περιορίζει την κίνηση τους. Η μέγιστη ταχύτητα που πιάνει… το κοντέρ τους είναι η γνωστή «ταχύτητα του φωτός», περίπου 300.000 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο. Αρα λοιπόν, το «όριο ταχύτητας» δεν είναι σχετικό. Ο πήχης μπορεί να είναι ψηλά, όμως είναι σταθερός και αμετάβλητος. Τίποτα και για κανένα λόγο δεν μπορεί να ξεπεράσει την μέγιστη ταχύτητα του φωτός.
Το γεγονός αυτό ξεπερνά τα όρια της ανθρώπινης διαίσθησης. Ζώντας σε ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες έχουμε, δικαιολογημένα,  την εντύπωση πως ο ρυθμός μεταβολής μας ως προς τον χώρο είναι ανεξάρτητος από άλλους παράγοντες. Οσο πιο καλό ρυθμό έχει ένας δρομέας,τόσο πιο γρήγορα θα φτάσει στον τερματισμό και όσο ισχυρότερος είναι ένας κινητήρας, τόσο αυξάνεται και η τελική απόδοση του οχήματος. Σε τόσο χαμηλά επίπεδα, η ταχύτητα δεν μας αφήνει να ανακαλύψουμε τα κρυφά της χαρακτηριστικά. Τι συμβαίνει όμως όταν η ταχύτητα ανεβαίνει;
Πως καταλήξαμε στην «ταχύτητα του φωτός» – Τα πειράματα που κατέρριψαν την… ακαριαία μετάδοση
Μέχρι και τις αρχές του 17ου αιώνα επικρατούσε η άποψη πως το φως έχει «άπειρη» ταχύτητα. Πριν ο Γαλιλαίος αρχίσει να αμφισβητεί την ακαριαία μετάδοση του φωτός, ακόμα και οι επιστήμονες δεν μπορούσαν να διανοηθούν πως στο σύμπαν υπάρχει ένα… όριο ταχύτητας. Αλλωστε το φως δεν έδειχνε σημάδια κίνησης. Ανάβοντας ένα κερί, όλο το δωμάτιο φωτιζόταν άμεσα. Ανάβοντας ένα προβολέα σε ένα βουνό όμως, πόσο γρήγορα θα ταξίδευαν τα φωτόνια σε μια μακρινή περιοχή;
Αυτή ήταν η ιδέα που είχε ο Γαλιλαίος για να αποκαλύψει την… πεπερασμένη φύση της ταχύτητας του φωτός. Το 1638 ανέβηκε μαζί με έναν βοηθό του σε δύο κοντινές βουνοκορφές. Το πείραμα ήταν ιδιαίτερα απλό. Ο Γαλιλαίος θα άναβε ένα φως και μόλις το έβλεπε από μακριά ο βοηθός του, αμέσως θα άναβε το δικό του. Αν υπήρχε καθυστέρηση, τότε η θεωρία περί «άπειρης ταχύτητας» του φωτός θα καταρριπτόταν. Ομως η εξωφρενική ταχύτητα των φωτονίων ξεπέρασε την έξυπνη ιδέα του Ιταλού φυσικού. Η χρονοκαθυστέρηση που υπήρξε δεν ήταν δυνατόν να καταγραφεί από τα ρολόγια της εποχής.
Μπορεί το πείραμα να ήταν ανεπιτυχές, όμως η ανακάλυψη της ταχύτητας του φωτός ήταν κοντά. Ο Δανός αστρονόμος Ολε Ράιμερ, 40 χρόνια μετά τον Γαλιλαίο, απέδειξε για πρώτη φορά πως το φως έχει συγκεκριμένη ταχύτητα. Παρακολουθώντας τις εκλείψεις του πρώτου δορυφόρου του Δία, που είναι ορατές από την Γη, κατέληξε σε ένα πολύ σημαντικό συμπέρασμα. Ο χρόνος της έκλειψης αυξανόταν, όταν η απόσταση της Γης από τον Δία ήταν μέγιστη. Σε αυτό δεν μπορεί παρά να ευθύνεται μόνο η ταχύτητα του φωτός. Η προσέγγιση του Ράιμερ ήταν αποτυχημένη ως προς τον υπολογισμό, ήταν όμως απόλυτα  επιτυχής ως προς την φύση του φωτός. Ηταν το πρώτο πείραμα που απεδείκνυε πως η κίνηση του φωτός δεν ήταν ακαριαία.
Σχεδόν ενάμιση αιώνα μετά το πείραμα του Δανού επιστήμονα, προέκυψε η πρώτη κοντινή προσέγγιση της ταχύτητας του φωτός από τον Ιππόλυτο Φιζό. Ο Γάλλος φυσικός, στα μέσα του 19ου αιώνα, υπολόγισε πως τα φωτόνια κινούνται με 315.000 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο. Από εκείνη την στιγμή και μετά, το μυστήριο της ταχύτητας του φωτός είχε λυθεί οριστικά, δημιουργώντας όμως άλλα προβλήματα στους επιστήμονες.
Γιατί η «ταχύτητα του φωτός» αποτελεί… όριο ταχύτητας – Η σχέση της με την μάζα και τον χρόνο
Το φράγμα των 300.000 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο προβλημάτιζε αρκετούς φυσικούς, ανάμεσα τους και τον Αλμπερτ Αϊνστάιν. Γιατί θα πρέπει να υπάρχει ένα ανώτατο όριο ταχύτητας στο σύμπαν; Αν «καρφώσουμε» έναν φακό στην πλώρη ενός διαστημόπλοιου, τότε η ταχύτητα που θα μεταδίδεται το φως του φακού, δεν θα ξεπερνάει την «ταχύτητα του φωτός»; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα ήταν αρνητική και… γέννησε την θεωρία της σχετικότητας.
Οσο αυξάνεται η ταχύτητα ενός αντικειμένου, μεταβάλλονται άλλα δεδομένα τα οποία ουσιαστικά δημιουργούν το φράγμα της «ταχύτητας του φωτός». Ενέργεια και μάζα συνδέονται μέσω της ταχύτητας, γεγονός που τάραξε όλα τα επιστημονικά δεδομένα του πλανήτη. Οσο γρηγορότερα κινείται ένα αντικείμενο, τόσο βαρύτερο γίνεται. Ενας σχολαστικός φυσικός θα μπορούσε να διαφωνήσει, λέγοντας πως μάζα και βάρος είναι διαφορετικές έννοιες, όμως το γεγονός αυτό δεν επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα. Οσο βαρύτερα γίνονται τα αντικείμενα λοιπόν, τόσο πιο δύσκολη γίνεται η διαδικασία της επιτάχυνσης, η οποία σταματά όταν προσεγγιστεί η ταχύτητα του φωτός.
Παράλληλα όσο κοντινότερα φτάνουμε στα 300.000 ανά δευτερόλεπτο, τόσο αλλοιώνεται και η αίσθηση του χρόνου. Ταξιδεύοντας με την ταχύτητα του φωτός θα σήμαινε πως ταξιδεύουμε με τον χρόνο να έχει «κολλήσει». Το όριο της ταχύτητας δηλαδή, δεν έχει δημιουργηθεί από κάποιο… περίεργο τροχονόμο. Σαν μέγεθος, η ταχύτητα επηρεάζεται από άλλους παράγοντες οι οποίοι την περιορίζουν.
Πλέον, το ερώτημα που απομένει είναι τί μπορεί να συμβεί αν με κάποιο διαβολικό τρόπο καταφέρει ένα αντικείμενο να ξεπεράσει το φράγμα των 300.000 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο. Εστω και σαν θεωρητική απορία, ένα τέτοιο ενδεχόμενο αποτελεί μια τεράστια πηγή ιδεών βγαλμένες από τα… παραμύθια.

Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

Διαλογισμός




Ο διαλογισμός είναι μία μορφή πνευματικής συγκέντρωσης που επιτυγχάνεται με τη βαθιά χαλάρωση, την απομάκρυνση κάθε σκέψης και εξωτερικών ερεθισμάτων από τη συνειδητότητα του υποκειμένου. Το κέντρο ενέργειας είναι η ψυχή, που λειτουργεί ως ανώτερος εγκέφαλος καθώς ανακαλύπτει νέα βασίλεια γνώσης και αποκτά μια νέα αισθητήρια ικανότητα. Σκοπός του διαλογισμού είναι η άντληση γνώσης ή και εμπειριών άμεσα, χωρίς τη χρήση των αισθητηρίων οργάνων του ανθρώπου ή οποιασδήποτε πηγής πληροφόρησης. Γενικότερα θεωρείται και μέσο ψυχικής χαλάρωσης και ευεξίας.

Ο διαλογισμός απαιτεί ορισμένες προϋποθέσεις προκειμένου να επιτευχθεί. Η πρώτη είναι η αδιατάρακτη συγκέντρωση της προσοχής σε ένα αντικείμενο. Η δεύτερη είναι η δημιουργία ενός είδους διπλής προσοχής. Το ένα σκέλος της κατευθύνεται προς το παρατηρούμενο αντικείμενο (εσωτερικό ή εξωτερικό), και το άλλο σκέλος στρέφεται προς τον εαυτό μας, που ασκεί τη διαδικασία της παρατήρησης. Δεν παρατηρούμε απλώς κάτι, έστω και με εστιασμένη προσοχή, αλλά είμαστε συνειδητοί ότι το κάνουμε.



Η στάση με σταυρωμένες κνήμες των ποδιών, των  χεριών, της αναπνοής και του οραματισμού ενεργεί μέσα από την αρμονία των λεπτών νεύρων του νευρικού συστήματος και την ανάπτυξη των ψυχικών δυνάμεων μέσα από τις ασκήσεις αναπνοής, την ευθυγράμμιση  και επικοινωνία με το σώμα και την ψυχή.  Xχρησιμοποιούνταν και ακόμα χρησιμοποιείται πολύ, στην Ανατολή, σύμφωνα με πληροφορίες πολλών βιβλίων. Αυτό είναι ένα σημείο κλειδί στην όλη διαδικασία του διαλογισμού, δηλαδή η δημιουργία ενός εσωτερικού «παρατηρητή». Το πρώτο στάδιο είναι η χαλάρωση και η συγκέντρωση του νου. Το δεύτερο στάδιο είναι η δημιουργία της διπλής προσοχής, το να έχουμε επίγνωση του εαυτού μας καθώς εστιάζεται στο αντικείμενο της συγκέντρωσής του.

Οι ευρύτατα διαδεδομένες σύγχρονες απόψεις θεωρούν τον διαλογισμό ως ένα είδος χαλάρωσης, απαλλαγής από το άγχος, μια κατάσταση όπου «οραματιζόμαστε» ευχάριστες σκηνές ειδυλλιακών τοπίων, ακούγοντας χαλαρωτική μουσική κ.λ.π. Στη πραγματικότητα όμως έχουμε να κάνουμε με μια βαθύτατα μυστικιστική διαδικασία διότι αποκτούμε την συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι είμαστε κάτι περισσότερο από τον κοινό καθημερινό εαυτό μας. Κάτι που ζει μέσα του, τον παρατηρεί και τον κατευθύνει.

Ο διαλογιζόμενος εισέρχεται σε μια κατάσταση αυξημένης εγρήγορσης, εστιασμένης προσοχής και εσωτερικής σιγής, η οποία μπορεί να βιωθεί σε οποιαδήποτε στιγμή της καθημερινότητάς μας, χωρίς να απαιτεί ειδικές προϋποθέσεις απομόνωσης, ειδικών στάσεων του σώματος, διατροφής, θρησκευτικών πεποιθήσεων, κ.ά.. Μπορεί και πρέπει να ασκηθεί μέσα στη «δίνη» των καθημερινών μας υποχρεώσεων, χωρίς να τις διαταράσσει ή να διαταράσσεται από αυτές. Σημαντικό κλειδί για την απόλυτη χαλάρωση είναι ο έλεγχος της αναπνοής, η οποία πρέπει να είναι αργή και σταθερή.

Επόμενο βήμα μετά τη σωματική χαλάρωση και πριν την εστίαση του νου είναι η χαλάρωσή του. Ο νους χαλαρώνει με την απαλή στροφή του από τη «δίνη» αρνητικών ή αγχωτικών σκέψεων στη συνειδητή δημιουργία σκέψεων που αφορούν στην πνευματική μας ταυτότητα και φύση: Σκέψεις όπως «είμαι ένα γαλήνιο πνευματικό όν» ή και ερωτήσεις που γίνονται με πηγαίο ενδιαφέρον προς τον εαυτό μας όπως «ποιος είμαι στ' αλήθεια; τί ον είμαι; είμαι μόνο αυτό που βλέπουν τα φυσικά μου μάτια;», «τί είναι η γαλήνη;», μπορούν να φέρουν τον διαλογιζόμενο από το στάδιο της σκέψης στο στάδιο της εσωτερικής εμπειρίας της κάθε σκέψης. Η εσωτερική εμπειρία αρετών όπως η γαλήνη θα μπορούσε να πει κάποιος ότι είναι συνώνυμη με τα θετικά βιώματα τα οποία με τη σειρά τους αναβαθμίζουν τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου.

ο διαλογισμός είναι ο τρόπος για τη γνώση του πνευματικού κόσμου και απαιτεί ειδικές ασκήσεις,η καλλιέργεια της πνευματικής ζωής θα πρέπει να συνοδεύει εξάσκηση της διάνοιας η ανάπτυξη της έκτης αίσθησης.

Πληροφορίες: http://el.wikipedia.org/

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2014

Ενέργειες για κάθε ημέρα της εβδομάδας


H κάθε μέρα της εβδομάδας έχει μια διαφορετική συμπαντική ενέργεια. Τα χρώματα, οι πλανήτες, τα βότανα, τα λουλούδια, τα μέταλλα και οι κρύσταλλοι  είναι συνδεδεμένα με κάθε ημέρα και μπορούν να μας βοηθήσουν στην προσέλκυση των θετικών ενεργειών.

Δευτέρα

Είναι μέρα Γιν ή δεκτική,κυβερνάται από την Σελήνη και τα χρώματα που  φέρνουν την ενέργεια είναι το ασημί, το λευκό, το ανοιχτό γκρι και το κρέμ του γάλακτος. Αυτά είναι τα μυστικά χρώματα για την προστασία, την ιατρική, τη διορατικότητα, την επικοινωνία, τα ταξίδια, τη γονιμότητα, την επούλωση που γίνεται μέσω του υποσυνείδητου, των αδελφών, για τα μικρά ζώα και τα παιδιά (θηλυκό), συμπεριλαμβανομένης και της θηλυκής πλευράς του ανθρώπου.

Πλανήτης - Σελήνη.
Βότανο - Λουίζα.
Λουλούδι - Τριαντάφυλλο.
Μέταλλο - Ασημί.
Κρύσταλλος - Φεγγαρόπετρα.

Τρίτη

Είναι  μέρα Γιανγκ, κυβερνάται από τον πλανήτη Άρη, και τα χρώματά της  είναι όλα σε αποχρώσεις του κόκκινου και κάποιες πιο σκούρες αποχρώσεις του πορτοκαλί. Αυτά είναι τα χρώματα του θάρρους, της δύναμης, κατά των των εχθρών, της εκπαίδευσης, της υπομονής, της γρήγορης δράσης, της προστασίας για το αυτοκίνητο και τους οδηγούς, κατά της  αρνητικής ενέργειας, συμβολίζει επίσης την ηγεσία.

Πλανήτης - Άρης.
Βότανο - Αλόη.
Λουλούδι - Αγιόκλημα.
Μέταλλο - Σίδηρος.
Κρύσταλλος - Ρουμπίνι.

Τετάρτη

Είναι μέρα Γιανγκ ή αρσενική ενέργεια που κυβερνάται από τον πλανήτη της επικοινωνίας, τον Ερμή. Τα χρώματα της είναι: το κίτρινο, το γκρι και μοβ. Αυτή η ημέρα είναι της ζωτική ενέργειας της διόρασης, της  αυτο-βελτίωσης, της επούλωσης. Είναι επίσης μια καλή ημέρα για τις ομάδες και τα ταξίδια.

Πλανήτης - Ερμής.
Βότανο - Λεβάντα.
Λουλούδι - Μαντζουράνα.
Μέταλλο - Ερμής.
Κρύσταλλος - Σμαράγδι.

Πέμπτη

Είναι  Γιανγκ, αρσενική ενέργεια, κυβερνάται από τον Δία, τον πλανήτη της αφθονίας και της τύχης. Τα χρώματα της είναι  το μοβ και το  μπλε ρουά. Αυτή η μέρα φέρνει  δύναμη, τύχη, ανάπτυξη και επέκταση, βοηθά τη γονιμότητα, τα νομικά θέματα, την τιμή, τον πλούτο και την πνευματική ολοκλήρωση.

Πλανήτης - Δίας.
Βότανο - Mύρο.
Λουλούδι - Συκιά.
Μέταλλο - Κασύτερος.
Κρύσταλλος - μπλε χαλαζίας.

Παρασκευή

Είναι  Γιν, θηλυκή ενέργεια που  κυβερνάται από την Αφροδίτη, τον πλανήτη της αγάπης. Τα χρώματα που διέπουν αυτή την ημέρα είναι: το  ροζ, το  πράσινο και τα παστέλ χρώματα. Αυτή η μέρα έχει την ενέργεια της αγάπης, της ευχαρίστησης, της ειρήνης, ευνοεί τα ειδύλλια, το γάμο, τα φλέρτ, τα σεξουαλικά θέματα, τις συνεργασίες, τα  αρώματα και την προστασία.

Πλανήτης - Αφροδίτη.
Βότανο - ζουμπούλι.
Λουλούδι - Κερασιά.
Μέταλλο - χαλκός.
Κρύσταλλος - Ρόζ χαλαζίας.

Σάββατο

Είναι Γιν, θηλυκή ενέργεια που  κυβερνάται από τον Κρόνο και είναι η ενέργεια της πειθαρχίας και της δομής. Τα χρώματα της είναι: το μαύρο, το σκούρο μοβ και το λουλακί. Η ενέργειας της, είναι για την πνευματική επικοινωνία, τον διαλογισμό, την ζωή, την ελευθερία, την αυτοπειθαρχία και την προστασία. Αλλά και τους περιορισμούς σε οποιαδήποτε εξουσία, είναι ευνοϊκή για να βρείτε χαμένα αντικείμενα ή αγνοούμενους, για το κλείσιμο μιας υπόθεσης, την εξάλειψη των ασθενειών και τη φυσική άμυνα.

Πλανήτης - Κρόνος.
Βότανο - Βάλσαμο.
Λουλούδι - Κυπαρίσσι.
Μέταλλο - Μόλυβδος.
Κρύσταλλος -Όνυχας.

Κυριακή

Είναι  Γιανγκ, αρσενική ενέργεια που κυβερνάται από τον Ήλιο  και τα χρώματα της  είναι το πορτοκαλί, το κίτρινο το λευκό  και το χρυσό. Η  ενέργεια της ημέρας  είναι για την  υγεία, την  ηγεσία, την θεραπεία, την ευημερία, την αυτό-βελτίωση ,την ευτυχία, τη δύναμη, την ατομικότητα, την εξουσία, την πνευματικότητα και την περιουσία.

Πλανήτης – Ήλιος .
Βότανο - Δενδρολίβανο.
Λουλούδι - Αγγελική
Μέταλλο - χρυσό.
Κρύσταλλο - Κιτρίνης.

Αλίντα Κανάκη

Τα κείμενα είναι πνευματική ιδιοκτησία της ΑΛIΝΤΑ ΚΑΝAΚΗ [ΑΡ. ΣΉΜΑΤΟΣ200160] Απαγορεύεται η αναδημοσίευσή τους και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου, με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά, στο πρωτότυπο ή σε μετάφραση ή άλλη διασκευή, χωρίς γραπτή άδεια της ΑΛIΝΤΑ ΚΑΝAΚΗ

για μία προσωπική πρόβλεψη στο 9016001343 Ζήτησε την πρόβλεψή σου με ένα μόνο SMS ΣΤEIΛΕ ΣΤΗΝ ΑΛΙΝΤΑ ΤΕ4 & ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΟΥ ΣΤΟ 54991 




Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2014

Δείτε τις 10 ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε σε κάθε πρώτο ραντεβού για να μην το μετανιώσετε



Όταν ετοιμάζεσαι για το πρώτο ραντεβού με έναν άντρα που πραγματικά σε ενδιαφέρει δεν θα πρέπει να έχεις στο νου σου να παρουσιάσεις την τέλεια εκδοχή σου για να σε ερωτευτεί. Πρέπει να πας με στόχο να ανακαλύψεις όσα περισσότερα μπορείς για εκείνον ώστε να καταλάβεις αν σου κάνει ή όχι.
Οι άντρες σε μια έξυπνη γυναίκα και στις ερωτήσεις αιφνιδιασμού είναι ειλικρινείς!
Όσο προσωπικές και αν ακουστούν οι παρακάτω ερωτήσεις πρέπει να τις τολμήσεις για να μην χάνεις τον χρόνο σου.
Με τυχαία λοιπόν σειρά… ξεκίνησε τη μικρή “ανάκριση”.
  1. “Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που τελείωσε η προηγούμενη σχέση σου”;
  2. “Γιατί οι φίλοι σου πιστεύουν πως είσαι ακόμη ελεύθερος”;
  3. “Μήπως έχεις άλυτα προβλήματα δέσμευσης”;
  4. “Έχεις κάποιον εθισμό εκτός από τον καφέ κι την σοκολάτα”;
  5. “Ποιο είναι το πιο περίεργο πράγμα που έχεις κάνει στο σεξ”;
  6. “Έχεις κάποια πρώην για την οποία έχεις συναισθήματα ακόμα”;
  7. “Πόσο συχνά κάνεις μπάνιο, πλένεις τα ρούχα σου και αλλάζεις σεντόνια”;
  8. “Πόσες φορές έχεις μιλήσει άσχημα σε γυναίκα”;
  9. “Ποιο είναι το μεγαλύτερο ποσό με το οποίο έχεις φορτώσει την κάρτα σου”;
  10. “Υπάρχουν ζώα που μισείς”;


Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Τι είναι η γραφολογία; Τι μαρτυρούν τα γραπτά μας για εμάς;



«Μου είναι δύσκολο να πιστέψω πως μέσα από αυτές τις γραμμές είναι κανείς ικανός να καταλάβει ποια είμαι»…Κι όμως αν αυτές οι λέξεις ήταν χαραγμένες σε μια λευκή κόλλα χαρτιού σίγουρα κάποιος ειδικός θα μπορούσε να συμπεράνει ένα σωρό πράγματα για τον ψυχισμό του γράφοντα ακόμα κι από αυτό το μικρό δείγμα… Άλλωστε η γραφή του κάθε ανθρώπου είναι μοναδική σαν το δακτυλικό του αποτύπωμα ικανή όχι μονάχα να ταυτοποιήσει αλλά και να καταδείξει διάφορα στοιχεία της προσωπικότητας του κάθε ατόμου…
Αν και στην εποχή της ευρυζωνικότητας, τα γραφικά μας ίχνη όλο και μειώνονται παρόλα αυτά η γραφή παραμένει ένα μέσο έκφρασης το οποίο, προερχόμενο από το κεντρικό νευρικό μας σύστημα, καταγράφει και αποκαλύπτει πολλές πτυχές του χαρακτήρα μας και πολλές εσωτερικές μας τάσεις. Η κοινωνική επιστήμη εκείνη μέσα από την οποία μπορείς να καταλάβεις τον χαρακτήρα του ανθρώπου που γράφει δεν είναι άλλη από αυτή της γραφολογίας. Παρουσιάζει δε, τόσο ενδιαφέρον, ώστε μια γραφολογική ανάλυση πολλές φορές ισοδυναμεί με μια επίσκεψη στον ψυχολόγο. Το newsbeast.gr συνομίλησε με την δικαστική και αναλυτική γραφολόγο Βιβή Λεμπέση, με σκοπό να κατανοήσουμε αυτή την ιδιαίτερη επιστήμη.
- Τι είναι η γραφολογία;
Η γραφολογία είναι η κοινωνική επιστήμη εκείνη η οποία μελετώντας την γραφή, βρίκσει στοιχεία του χαρακτήρα του γράφοντα. Αν σκεφτούμε πως η γραφή είναι ένα εξωτερικό δείγμα των εσωτερικών τάσεων του ανθρώπου κατανοούμε πως αν και είναι η πιο μικρή κίνηση του ανθρώπου συγχρόνως αποτελεί και την πιο αποκαλυπτική για τον χαρακτήρα του. Η εντολή για να γράψει κανείς δίνεται από το κεντρικό νευρικό σύστημα, το οποίο επηρεάζεται από εκφορτίσεις, φορτίσεις και φυσικά από την ιδιοσυγκρασία του κάθε ανθρώπου και τον χαρακτήρα που διαμορφώνει κατά την διάρκεια του βίου του.

Κάθε άνθρωπος γεννιέται με μια συγκεκριμένη ιδιοσυγκρασία και μέσα από τα ερεθίσματα και τις εμπειρίες του, διαμορφώνει έναν χαρακτήρα, ο οποίος αποτυπώνεται στην γραφή. Έτσι η γραφή καταλήγει να είναι κάτι παρεμφερές με το δακτυλικό αποτύπωμά του, για κάθε άνθρωπο είναι μοναδική. Ποτέ δεν θα βρεις μια γραφή ακριβώς ίδια ανάμεσα στα δισεκατομμύρια των ανθρώπων που υπάρχουν στον πλανήτη. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν μπορείς να κατηγοριοποιήσεις ή να ομαδοποιήσεις τους γράφοντες.
Υπάρχει η δικαστική γραφολογία και η αναλυτική γραφολογία. Βέβαια πιστεύω πως για να γίνει κανείς καλός δικαστικός γραφολόγος θα πρέπει να έχει αρχικά ασχοληθεί με την αναλυτική γραφολογία. Γιατί υπάρχει περίπτωση σε δικαστικές υποθέσεις να χρειαστεί να δεις τον χαρακτήρα του γράφοντα για να καταλήξεις σε κάποια συμπεράσματα.
- Σε ποιους τομείς χρησιμοποιείται η γραφολογία και ποιες είναι οι διαφορές του δικαστικού από τον αναλυτικό γραφολόγο;
Ουσιαστικά πρόκειται για δύο διαφορετικούς κλάδους του ιδίου αντικειμένου. Η αναλυτική γραφολογία είναι αυτό που περιγράψαμε μέχρι τώρα, το να μπορείς μέσα από την γραφή να αναλύσεις τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου, την ψυχοσύνθεσή του. Στη δικαστική γραφολογία χρησιμοποιείς την ανάλυση της γραφής για δικαστικές υποθέσεις, για να διαπιστώσεις μια ιδιόχειρη διαθήκη είναι πράγματι του εκλιπόντα, για να αναγνωρισεις την γνησιότητα ή την πλαστότητα μιας υπογραφής, σε μια επιταγή ή σε άλλο έγγραφο, ακόμα και για να ταυτοποιήσεις ένα ανώνυμο σημείωμα που αποτελεί πειστήριο κάποιας δικαστικής υπόθεσης.
Η αναλυτική γραφολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνδυαστικά στην ψυχανάλυση. Πολλοί ψυχολόγοι έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια αναλυτικής γραφολογίας και την χρησιμοποιούν για να φτάσουν γρηγορότερα σε μια γνωμάτευση, να δουν ποιο είναι το πρόβλημα και να προχωρήσουν σε συμβουλευτική αγωγή.
Ένας άλλος τομέας που χρησιμοποιείται πολύ συχνά στο εξωτερικό, είναι η επιλογή προσωπικού. Στη Γαλλία αλλά και στην Ολλανδία, συνήθως προσλαμβάνουν έναν υποψήφιο αφού πρώτα έχει περάσει από γραφολόγο. Με τον τρόπο αυτό, διαπιστώνει ο εργοδότης αν ο εργαζόμενος μπορεί να αποδώσει άμεσα στην συγκεκριμένη απασχόληση και ταυτόχρονα και ο ίδιος ο εργαζόμενος αν θα απασχοληθεί σε μια δουλειά που τον ευχαριστεί.
Εξίσου η γραφολογία μπορεί να συμβάλλει  στο να ελέγξει την συμβατότητα ανάμεσα σε δύο ανθρώπους, χωρίς να εννοούμε αποκλειστικά την συμβατότητα μεταξύ ζευγαριών, όπου εξετάζεις την ιδιοσυγκρασιακή ταύτιση που μπορεί να δημιουργεί προβλήματα ή διαφορές στην μεταξύ τους σχέση. Η συμβατότητα μπορεί να αφορά και στις σχέσεις μαθητή και δασκάλου. Θυμάμαι πριν μερικά χρόνια στην Ιταλία όταν ένας μαθητής δεν μπορούσε να αποδώσει στην τάξη, ζήτησαν την συνδρομή γραφολόγου. Εξετάζοντας ο γραφολόγος τη γραφή της δασκάλας και του παιδιού διαπίστωσε πως δεν είναι συμβατοί ως χαρακτήρες, αυτός ήταν και ο λόγος που το παιδί αδυνατούσε να ανταπεξέλθει στις σχολικές απαιτήσεις. Όταν άλλαξε δασκάλα το παιδί βελτίωσε τις αποδόσεις του αμέσως.
Και φυσικά υπάρχει η παιδική και η εφηβική γραφολογία. Παρόλο που το παιδί δεν έχει καταλήξει ακόμα σε κάποια γραφή, μπορείς να δεις μέσα από τον τρόπο που γράφει αν για παράδειγμα είναι ώριμο συναισθηματικά ή όχι, αν συμβαδίζει η ωριμότητά του με την ηλικία του και άλλα και να δράσεις ανάλογα. Και φυσικά μπορείς να δεις ποια από τις 4 ιδιοσυγκρασίες του Ιπποκράτη έχει ένα παιδί, αν είναι δηλαδή τύπος αιματώδης, φλεγματικός, χολερικός ή μελαγχολικός. Παρομοίως και στην εφηβική περίοδο, όπου ακόμα δεν έχει προσωποποιηθεί η γραφή και το παιδί δεν έχει ολοκληρωθεί ως χαρακτήρας αφού ακόμα ζει εν μέρει στη φυλακή του κοινωνικού του περίγυρου, μπορείς να δεις κάποια ταλέντα. Φυσικά δεν μπορείς να διακρίνεις αν το παιδί έχει ταλέντο στην ζωγραφική, αλλά μπορείς να καταλάβεις ότι έχει για παράδειγμα μια καλλιτεχνική κλίση. Γι’ αυτό το λόγο, η γραφολογία χρησιμοποιείται και στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Μέσα από την γραφική ανάλυση μπορεί το παιδί να δει τα προσόντα του και τις κλίσεις του και να αποφασίσει πιο εύκολα, όσο το επιτρέπει το σύστημα παιδείας της χώρας μας βέβαια, τι επάγγελμα να επιλέξει.
- Τι μπορεί να αποκαλύπτει μια γραφολογική ανάλυση για τον χαρακτήρα του γράφοντα;
Μέσα από την γραφική ανάλυση φαίνονται αρχικά οι τάσεις, αν κάποιος είναι για παράδειγμα εσωστρεφής ή εξωστρεφής. Επίσης μπορεί κανείς να δει ποια από τις 4 λειτουργίες του Γιουνγκ ακολουθεί, δηλαδή αν έχει σαν πρώτη λειτουργία την σκέψη, το συναίσθημα, την αίσθηση ή την διαίσθηση. Με τον όρο διαίσθηση να μην μπερδέψουμε καθόλου την έννοια που χρησιμοποιείται ευρέως «έχω διαίσθηση πως κάτι θα συμβεί στο μέλλον». Λέγοντας διαίσθηση εννοούμε την συσσωρευμένη γνώση, αυτό που αποκαλούμε συναισθηματική νοημοσύνη, δηλαδή το να αντιλαμβάνομαι άμεσα τι συμβαίνει γύρω μου.
Συγχρόνως η ανάλυση μας δείχνει τα θηλυκά ή τα αρσενικά χαρακτηριστικά που έχει μέσα του κάθε άνθρωπος, δηλαδή αν έχει περισσότερο animus ή anima. Φαίνεται ακόμα αυτό που λέει ο Γιουνγκ λίμπιντο, όχι η σεξουαλική ενέργεια αλλά η εσωτερική ενέργεια, καθώς και τα συμπλέγματα και τα στάδια του Φρόυντ, εκείνα δηλαδή που κολλάει ο άνθρωπος κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής του, αν δεν δεχτεί από τους γονείς του αυτό που πρέπει. Αποκαλύπτονται επιπλέον και άλλου είδους συμπλέγματα, το αν κάποιος είναι ψυχαναγκαστικός, υστερικός κλπ.

Τέλος φαίνονται ξεκάθαρα και οι σχέσεις του «εγώ» με το υπερεγώ και το ένστικτο. Να θυμίσουμε πως το υπερεγώ είναι το πρέπει μου, αυτό που μου επιβάλλεται από την κοινωνία, την οικογένεια και άλλους εξωγενείς παράγοντες ενώ το ένστικτο είναι ουσιαστικά το θέλω. Από την γραφή σκιαγραφείται ξεκάθαρα η ισορροπία αυτής της σχέσης όπου το εγώ είναι στη μέση και κονταροχτυπιέται με το ένστικτο την ώρα που το υπερεγώ επιβάλλει.
Και φυσικά δείχνει και την συναισθηματική ευαισθησία του ανθρώπου, την δραστηριότητα του δηλαδή και την απήχηση που έχουν τα γεγονότα επάνω του, το πρωτογενές ή το δευτερογενές του χαρακτήρα του. Αν κάποιος είναι πρωτογενής χαρακτήρας οτιδήποτε συμβεί είναι σαν να γράφεται πάνω στην άμμο, όπου το πρώτο κύμα που περνάει το σβήνει ενώ ο δευτερογενής χαρακτήρας λαξεύει στο βράχο, ότι περνάει από πάνω του χαράσσεται και δεν φεύγει ποτέ. Και δεν είναι μόνο αυτά, ακόμα και η θεωρία των αναγκών του Μάσλοου μπορεί να φανεί μέσα από μια γραφολογική ανάλυση, το αν δηλαδή ο άνθρωπος έχει ως πρώτιστη ανάγκη να ικανοποιήσει τα υλικά αγαθά ή το να ανήκει σε ένα γκρουπ ανθρώπων ή το να καλύψει την ανάγκη του για σεβασμό ή για αυτοπραγμάτωση.
Είναι τόσα πολλά αυτά που δείχνει ώστε να είναι χρήσιμη ακόμα και στην καθημερινότητά μας για να παίρνουμε πιο σωστές αποφάσεις.
- Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν μπορεί να εφαρμοστεί η γραφολογική ανάλυση σε ενήλικα γράφοντα;
Ναι, η περίπτωση που κάποιος δεν έχει καταφέρει να ξεφύγει από το προσωπείο, από τις γραφές persona όπως τις χαρακτηρίζουμε, τις οποίες δεν μπορείς να αναλύσεις. Όταν έχεις μια τέτοια γραφή δεν μπορείς να την αναλύσεις, και συνηθέστερα ο άνθρωπος που ακολουθεί αυτό τον τυποποιημένο τρόπο γραφής το κάνει γιατί θέλει να κρύψει ποιος πραγματικά είναι, έτσι μεταφέρει αυτό το προσωπείο και στην γραφή.

- Είναι λάθος στο σχολείο να διδάσκεται ένας συγκεκριμένος τρόπος γραφής, όπως για παράδειγμα συνέβαινε παλιά με την καλλιγραφία;
Όχι, αντιθέτως εγώ πιστεύω πως πρέπει να διδαχτείς ένα συγκεκριμένο γραφολογικό μοντέλο, αυτή την πειθαρχεία δηλαδή. Μόνο αφού καταφέρεις να πειθαρχήσεις το χέρι σου στο μυαλό σου δίνοντας του αυτή τη μηχανική κίνηση θα μπορέσεις να ξεφύγεις από αυτό και να κάνεις την επανάστασή σου. Πρέπει να Δηλαδή να ακολουθήσεις ένα μοντέλο για να μπορέσεις στην συνέχεια να ξεφύγεις από αυτό.
- Πώς γίνεται μια γραφολογική ανάλυση; Μπορείς να αναλύσεις οποιοδήποτε κείμενο.
Ναι, γιατί ουσιαστικά το τι γράφει το κείμενο δεν ενδιαφέρει καθόλου αυτόν που κάνει την ανάλυση. Μπορεί να έχω ασχοληθεί με ένα κείμενο ώρες και αφού έχω τελειώσει την ανάλυση να μην ξέρω να σου πω τι γράφει. Συνεπώς δεν είναι το νόημα του κειμένου αυτό που αναλύεις, αλλά η διάταξή του πάνω στη σελίδα, η ταχύτητα της γραφής, οι μορφές που έχει φτιάξει, η σύνδεση μεταξύ τους, η κατεύθυνση τους, η πίεση που έχει ασκήσει πάνω στο χαρτί για να γράψει, η κατεύθυνση, ο άξονας, η ένταση του γραφικού ίχνους… Σύμφωνα με τον Κρεπιέ Ζαμέν υπάρχουν περίπου 250 σημεία στην γραφή τα οποία ελέγχεις και ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες. Η πίεση, που αποτελεί μια κατηγορία έχει πολλά σημεία. Μπορεί να είναι πατημένη, ελαφριά, ανάγλυφη και πολλά άλλα. Φυσικά βέβαια υπάρχουν και κάποια ειδικά σημεία τα οποία εξετάζουμε, που είναι εκείνα που δεν επαναλαμβάνονται συχνά, δεν μπαίνουν σε κατηγορίες. Μπορεί κάποιος εκεί που γράφει με πεζά, σε  ένα σημείο να κάνει ένα σαλιγκαράκι ή ένα γράμμα κεφαλαίο, αυτό και πάλι κάτι δείχνει.

Ένα πολύ απλοποιημένο παράδειγμα θα μπορούσε να είναι το παραπάτω σκίτσο. Την μεσαία ζώνη καταλαμβάνουν τα γράμματα που δεν επεκτείνονται προς τα πάνω ή προς τα κάτω, όπως το «ν» το «ο» το «σ», την επάνω εκείνα που κάποιο κομμάτι τους είναι στην μεσαία ενώ κάποιο άλλο επεκτείνεται προς τα πάνω για παράδειγμα το «θ» ή το «δ», και αντίστοιχα την κάτω ζώνη εκείνα τα γράμματα που κινούνται κάτω από τον άξονα της μεσαίας όπως το «ρ».
Η μεσαία ζώνη και τα γράμματα που υπάρχουν σε αυτή, δείχνει το συναίσθημά μας, την άποψη που έχουμε για τον εαυτό μας, το εγώ μας, με λίγα λόγια. Η πάνω ζώνη δείχνει τη σκέψη, τη φαντασία, ό,τι έχει να κάνει με το μυαλό μας. Η Κάτω ζώνη δείχνει την σωματική δραστηριότητα, την σημασία που έχουν οι υλικές αξίες στην ζωή μας και την σεξουαλικότητά μας.
Υπάρχουν βέβαια και οι κατευθύνσεις που μπορεί να πάρει η γραφή οι οποίες δείχνουν διάφορα. Αν οι μορφές έχουν  δεξιά κατεύθυνση -μιλώντας πάντα για εμάς τους δυτικούς που γράφουμε προς τα δεξιά γιατί στους Άραβες ας πούμε θα το έδειχνε η προς τα αριστερά κατεύθυνση – την πρόοδο, το μέλλον. Όταν κάποιος γράφει προς τα εκεί σημαίνει πως είναι εξωστρεφής. Αντίθετα η προς τα αριστερά κατεύθυνση δείχνει το παρελθόν, αναστολές που μπορεί να έχει κανείς και αντίστοιχα εσωστρέφεια. Αριστερά και πάνω φαίνονται οι αναστολές, αριστερά και κάτω ο εγωισμός δεξιά και πάνω το κουράγιο δεξιά και κάτω η απαισιοδοξία. Αν δεις μια γραφή της οποίας οι γραμμές αρχίζουν και κατεβαίνουν προς τα κάτω, ο γράφοντας είναι κουρασμένος άνθρωπος, δεν έχει πολύ κουράγιο. Όχι απαραίτητως γενικά στη ζωή του, μπορεί να έτυχε εκείνη την ημέρα που γράφει. Από όλα αυτά καταλαβαίνεις πως καλύτερο δείγμα για ανάλυση είναι αυτό που γράφεται σε μια σελίδα που δεν έχει τον οδηγό των γραμμών και χρησιμότερο είναι να μην υπαγορεύει κάποιος κάτι στον γράφοντα ή ο ίδιος να μην αντιγράφει από αλλού ένα κείμενο.
Ένα άλλο που κοιτάμε είναι αν η γραφή είναι ανάλογη, αν έχει απλότητα, αν έχει άνεση, ρυθμό, πρωτοτυπία, αυθορμητισμό, αν έχει οργάνωση, αν έχει δυναμισμό. Αν όλα αυτά τα έχει τότε μπορούμε να πούμε πως το γενικό επίπεδο είναι καλό κι έτσι μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα. Αλλά σίγουρα κανένα σημείο δεν είναι από μόνο του ικανό να δείξει μια ολοκληρωμένη εικόνα για έναν άνθρωπο, γιατί κάθε σημείο λειτουργεί μέσα στο γενικότερο σύστημα της γραφής που έχουμε μπροστά μας. Για παράδειγμα, αν έχουμε δύο γραφές με γράμματα μικρής διάστασης, αυτό μπορεί να σημαίνει δύο πράγματα, είτε ότι έχει πρώτη λειτουργία την σκέψη, ή ότι έχει αισθήματα κατωτερότητας, συμπεράσματα δηλαδή άσχετα μεταξύ τους. Το τι από τα δύο ισχύει θα το καταλάβουμε αναλύοντας και τα υπόλοιπα σημεία της γραφής. Αν ισχύει η πρώτη περίπτωση, θα έχουμε μια γρήγορη γραφή, με συνδυασμούς, οξύλεκτη, ενώ αν ισχύει η δεύτερη θα έχουμε μια γραφή συγκρατημένη, φοβισμένη, αναχαιτισμένη.
- Το γεγονός ότι όλο και λιγότερο οι νέοι γράφουν με το χέρι πιστεύετε πως αποτελεί πρόβλημα;
Η αλήθεια είναι πως δημιουργεί ένα πρόβλημα στην ανάλυσή τους, γιατί δεν έχουν αυτή την ευχέρεια, δεν μπορούν να ξεφύγουν από το γραφολογικό μοντέλο που λέμε, από την διδαγμένη γραφή, δηλαδή να κάνουν αυτό το αυθόρμητο και πρωτότυπο που θα τους εκφράσει . Κι αυτό σημαίνει ότι και οι ίδιοι χάνουν έναν τρόπο έκφρασης κι αυτό είναι κακό για εμάς, το να μην μπορούμε να εκφράσουμε μέσα από την γραφή μας όχι αυτό που νιώθουμε.